• Youtube
  • Français

Tradiční sportovní a turistický kurz 3. A a Septimy v Chorvatsku

Istrie - Premantura 21. – 30. 9. 2018

I letos na počátku školního roku se třídy Septima A a 3.A vypravily na tradiční sportovní a turistický kurz v Chorvatsku ve dnech 21. – 30. 9. 2018. Nadšení bylo tak velké, že v pátek prvadvacátého ve večerních hodinách jsme všichni do autobusu nasedli v trikách vyrobených speciálně pro tento výlet – a to i náš doprovod profesoři J. Dümler, M. Vlček, R. Moldrzyk a J. Sikorová.

Po noční cestě jsme dorazili do malebné krajiny poloostrova Istrie a ubytovali se v chatkách v kempu v Premantuře. Celý slunečný první den jsme strávili koupáním a opalováním u krásného moře, kde nás i v příštích dnech čekaly (nebo alespoň měly) ranní rozcvičky. Večer jsme se při nástupu rozdělili na dvě družstva, dostali informace na další den a pak si jen užívali večerního volna.

Druhý den nám počasí stále přálo, a tak dopoledne se jedna skupina šla projít po okolní přírodní rezervaci Kamenjak a druhá si vyzkoušela pádlování v kajacích, se kterýma se vypravila až na dva blízké ostrovy. Odpoledne se skupiny v aktivitách prostřídaly.

V pondělí se nám počasí pokazilo, což jsme využili k celodenní návštěvě přímořských měst Rovinj a Pula. Kvůli dosti nízkým teplotám jsme bohužel ani rozcvičky během několika následujících dnů neprovozovali u moře, ale na náladě nám to rozhodně neubralo.

Následující den jsme se opět v rámci celodenní tůry vypravili relaxovat do Safari baru; tichého místečka ukrytého pod stromy na útesu u moře s atrakcemi jako na hřišti a s barem. Po zaslouženém odpočinku jsme se ještě prošli po okolí a pak po návratu do kempu jsme si dále užívali společné pohody.

Do Puly jsme zamířili i ve středu, ale tentokrát jsme v přístavu nasedli na malou loďku a odpluli na vyhlídkovou plavbu až do městečka Fažana, které jsme si mohli prohlédnout. Při plavbě zpět jsme si pochutnali na výborných makrelách připravených speciálně pro nás. S plnými žaludky zbytek dne hned ubíhal rychleji.

Místní půjčovnu kol jsme samozřejmě využili, a to pro čtvrteční výlet do cca 13 km vzdáleného města Medulin. Zdolali jsme všechny terény, některé úseky byly obtížnější, ale jinak se šlapalo slušně. Obě družstva zdolaly přibližně 26 km; myslím, že jsme všichni byli se svými výkony spokojeni.

Předposlední den se nesl ve znamení koupání v moři, míčových her a opalování se na pláži. Někteří z nás si opět vyrazili na kajacích brouzdat křišťálově čirým mořem. Na hřišti se odehrál dramatický zápas v nohejbale; profesoři Moldrzyk a Vlček se utkali se žáky Adamem Michalikem, Ondrou Cywkou a Vojtou Sztefkem. Boj byl dlouho nerozhodný, ale nakonec (opravdu těsně :)) zvítězili naši skvělí tělocvikáři. Nejspíš jako cenu útěchy jsme všichni společně s klukama dostali prodlouženou večerku, takže poslední večer jsme si užili na maximum .

V pátek nastal poslední den a bylo na čase sbalit kufry, zaplatit nějaké ty újmy na chatkách a rozloučit se s mořem. Kvůli docela nepříznivému počasí jsme vyjeli již v poledne, a tak do naši vlasti jsme dorazili těsně před půlnoci.

Náš turisťák v Chorvatsku byl báječný – děkujeme profesorům za organizaci a za to, že to s námi zvládli.

Foto: Tereza Tyrlíková, 3. A

Monika Nogolová, 7. SpA

Fotogalerie

Moravskoslezský kraj

Gymnázium Josefa Božka, Český Těšín je příspěvkovou organizací
zřizovanou Moravskoslezským krajem

Příspěvková organizace Moravskoslezského kraje

Gymnázium Josefa Božka, Český Těšín, p.o.