• Youtube
  • Français

Comenius 2014 - Polsko

Comenius v Polsku

Už na podzim minulého roku jsme dostali ve škole nabídku zapojit se do projektu Comenius, který má za cíl nejen mezinárodní spolupráci mezi studenty, ale také vzájemné poznávání kultur jednotlivých zemí do projektu zapojených – Polska, Slovinska, Turecka, Španělska a České republiky. Setkání v Polsku se za naši školu zúčastnili studenti z kvarty, kvinty a 2. A.

NEDĚLE 15. 6. 2014

V neděli ráno jsme měli sraz před gymnáziem, kam se dostavili všichni včas, a pak nás čekala asi šestihodinová cesta do Varšavy. Po celkem náročné cestě jsme dorazili do polského hlavního města, ubytovali se v hotelu a strávili první společné chvíle u večeře s ostatními účastníky projektu. Po večeři jsme se vrátili na pokoje a nechali se sny ukolébat do dalšího dne.

PONDĚLÍ 16. 6. 2014

Ráno, po super snídani, jsme strávili dvě hodiny prohlídkou Starého města a pak zamířili do nedalekého  Wilanowa, kde jsme poobědvali a prožili pěkné chvíle na zámku a v místních zahradách. Ty doslova hýřily všemi barvami. Po zhlédnutí pamětihodností jsme se vydali do Drobinu, vzdáleného dvě hodiny cesty od Varšavy, kde nás čekaly hostitelské rodiny. Po krátkém seznamování jsme se mohli ubytovat.

ÚTERÝ 17. 6. 2014

Budíček byl v sedm ráno, maminky hostitelských rodin už pro nás měly nachytány „kanapki“ a mohli jsme vyrazit, každý ze své hostitelské rodiny, do školy v Drobinu. Tady jsme se po zhlédnutí krátkého filmu odebrali do auly, kde pro nás byl nachystaný kulturní program z písní a tanců v podání žáků drobinské školy. Ve zdejší aule proběhly workshopy každé zúčastněné školy, spolu s prezentacemi jednotlivých zemí. Po obědě jsme ve školní jídelně zhlédli velmi zajímavý muzikál s dechberoucí zápletkou, který si pro nás připravili drobinští žáci. Odpoledne nás přivítal samotný starosta místního obecního úřadu a večer jsme strávili všichni společně při dobré pizze. Den jsme zakončili příjemnou procházkou po Drobinu.

STŘEDA 18. 6. 2014

V dopoledních hodinách proběhla návštěva instituce pro hendikepované klienty a seniory v nedalekém městě Sierpc, kde právě probíhala paralympiáda. Mohli jsme tak aspoň trochu nahlédnout „pod pokličku“ života hendikepovaných lidí v Polsku. Po návratu do Drobinu jsme poobědvali v místní školní jídelně a malovali tady na zeď logo Comenia. V pozdějších odpoledních hodinách jsme měli možnost na plánované diskotéce, která trvala do osmi večer, ukázat mladým Drobiňanům, jak umíme pařit.

ČTVRTEK 19. 6. 2014

Čtvrtek byl ve znamení návštěvy Toruně, která leží asi dvě hodiny od Drobinu. Toruń je krásné historické město s mnoha pamětihodnostmi a pyšní se tradicí perníkářství. Pár perníků jsme si koupili a pochutnávali si na nich při prohlídce historického centra. Viděli jsme dům Mikuláše Koperníka a mnohé další, které jsme si zdokumentovali. Po obědě jsme pokračovali autobusem do města Ciechocinek, známého jódovými lázněmi. Po velmi náročném dni jsme byli rádi, že můžeme zalehnout do postelí a pořádně se vyspat.

PÁTEK 20. 6. 2014

Ráno se nám sice nechtělo vstávat, ale ven z postele nás poháněl fakt, že jedeme domů, zpátky do Česka. Vždyť všude dobře, a doma nejlépe. Maminky hostitelských rodin nás vybavily na cestu obligátními „kanapkami“ a po slovech díků za ubytování a milé chvíle, které nám naši hostitelé připravili, nastalo velké objímání a loučení. Poláci jsou opravdu velmi srdeční.

Poznali jsme pár nových přátel a strávili v Polsku nezapomenutelné chvíle. Pravda je, že každý z nás si z pobytu v Drobinu odnáší  mnoho hezkých zážitků, na které se jistě nedá hned tak zapomenout.

Tereza Konderlová, Michaela Kaniová, Sandra Křížová- studentky 2. A Gymnázia v Českém Těšíně

"Prohlédněte si prezentaci z návštěvy Polska" (*.pptx)

Mgr. Simona Belanová

Fotogalerie

Moravskoslezský kraj

Gymnázium Josefa Božka, Český Těšín je příspěvkovou organizací
zřizovanou Moravskoslezským krajem

Příspěvková organizace Moravskoslezského kraje

Gymnázium Josefa Božka, Český Těšín, p.o.